کد خبر: 40328

احمد توکلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

نباید تلخی مجلس هشتم تکرار شود/ قالیباف از هرگونه اتهامی مبری است

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت از اولویت‌های مجلس یازدهم هم گفت و اینکه تلخی مجلس هشتم نباید تکرار شود. توکلی از نامزد نشدن نادران برای ریاست مجلس خبر داد و مدیریت قالیباف را هم توانمند و قوی خواند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دهم اردیبهشت سال1380، یعنی کمتر از دوماه بعد از آنکه سیاست‌های کلی نظام در بخش‌هایی چون امنیت اقتصادی، انرژی، معدن، منابع طبیعی و حمل‌ونقل ازسوی مقام‌معظم‌رهبری به روسای قوا ابلاغ شد، فرمانی مهم و هشت‌ماده‌ای خطاب‌به قوای سه‌گانه صادر شد؛ فرمانی که به منشور مبارزه با فساد مشهور شد و حالا 19سال از ابلاغش ازسوی عالی‌ترین مقام نظام جمهوری اسلامی به روسای قوای سه‌گانه می‌‌گذرد. رهبری در این فرمان تاکید داشتند «جمهوری اسلامی جز خدمت به مردم و افراشتن پرچم عدالت اسلامی، هدف و فلسفه‌‌ای ندارد و نباید در این راه دچار غفلت شود.» طی این مدت مسئولان و دولت‌های مختلف هریک سعی کرده‌اند به عناوین و بهانه‌های گوناگون آن‌گونه که باید و شاید در میدان مبارزه با فساد حاضر نشوند.

برای بررسی ابعاد مختلف الزامات مبارزه با فساد سراغ احمد توکلی رفتیم. این نماینده خوش‌سابقه ادوار مجلس از حق‌القدم و نمایندگان رانت‌خوار و مسئولانی گفت که باعث فساد شدند. رویکرد خوب و کارکرد غلط احمدی‌نژاد هم از دیگر بخش‌های گفت‌وگو بود که بهانه‌ای شد برای ملاک‌های تشخیص عدالت‌خواهان واقعی از شعاری‌ها. رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت از اولویت‌های مجلس یازدهم هم گفت و اینکه تلخی مجلس هشتم نباید تکرار شود. توکلی از نامزد نشدن نادران برای ریاست مجلس خبر داد و مدیریت قالیباف را هم توانمند و قوی خواند.

احمد توکلی درخصوص انتشار نقل‌های نادرست ازجانب او توسط برخی رسانه‌ها هم از رفاقت‌هایشان با قالیباف گفت و تاکید کرد: «اگر یک رسانه مواد اولیه غیرواقعی و نادرست به مردم بدهد، مردم را از استنتاج درست بازمی‌دارد و این خیانت به مردم است.»

قالیباف خودش اصرار داشت پرونده املاک نجومی بررسی شود و تأکید کرد مدیون هستید اگر به من رحم کنید
 بررسی‌ها نشان داد شخص قالیباف از هرگونه اتهامی مبری است
 اگر یک رسانه با اخبار و اطلاعات نادرست مردم را به نتیجه‌گیری نادرست برساند، به مردم خیانت کرده است
 مدیریت قالیباف را قوی و بسیار توانمند می‌دانم
 نادران در ایجاد تفاهم بسیار موفق است و قصد کاندیداتوری برای ریاست مجلس را ندارد

 

مشروح گفت‌وگوی «فرهیختگان» با احمد توکلی را از اینجا بخوانید.

 

* نویسنده: حانیه موحدین، دبیر گروه راهبرد

مرتبط ها